Comunicat del Bloc Crític-12M.València

 

El Bloc Crític com a part integrant de les assemblees

i grups del 15-M participants en la convocatòria del dia 12-M vol aclarir els següents punts:

 

1º/ La principal i única responsable del succeït el dia 12 de vesprada durant el transcurs de la manifestació convocada pel 15-M és l’Alcaldessa de València, Rita Barberá.

 

Va jugar amb foc al provocar, d’una manera tan basta, autoritària i fanfarrona, a una de les respostes més actives del poble front l’accelerada ola de robatoris comesos pels gestors d’allò públic com ella.

 

Traslladar el Castell de focs artificiNals a la Pç del 15-M, a corre-cuita, amb la fi d’ocupar l’espai, quan aquest acte fa anys que ve celebrant-se a la vella llera del Riu Túria, va ser un acte de xulería personal de marcat contingut polític.

 

La reacció espontània, és a dir no planejada, dels manifestants va ser la resposta (de marcat contingut polític si així es vol entendre ) a aquesta provocació.

 

Pot ser que alguns sectors del propi 15-M no es senten reflectits en l’acció per considererar-la inoportuna i perillosa, però un cop més la gent desborda tot allò que podem preveure..

 

Açò, que alguns consideren un inconvenient, per a Bloc Crític és una fortuna no cotitzable al mercat del politiqueig ; és la riquesa viva i palpable que roman en la ràbia digna dels pobles.

 

Perque un poble que no es rebel•la davant aquesta mena de provocacions és un poble que dorm impassible vegent com agonitza la seua dignitat. Però a València hem despertat de la nostra letargia… la ciutadania està dignament desperta i plena de vida.

 

 

 

2º/ Desde Bloc Critic denunciem l’intent de responsabilitzar d’aquesta acció directa popular o acte de desobediència civil als qui legalitzaren la Marxa d’Aniversari del 15-M.

 

Saben las autoritats que l’organització es aliena a que milers de persones reaccionen si es senten provocades.

 

També saben de la responsabilitat de Rita per intentar ocupar la plaça amb el Castell i tractar d’enfrontar a la gent. ( 15-M & Creients).

 

També saben que de no haver existit provocació no haguera pasa
Qué podríen haver passat altres coses ?…Tal volta, però alló que va passar és el que hi hà.t res del que va succeïr…

 

 

Considerem que sobrava el castell, i per tant la policía per protegir-lo. Així ho van fer valdre milers de persones prenint la plaça que se’ls intentava arrabassar.

 

El Bloc Critic només pot felicitar la determinació i valentia.
¡¡Aquesta plaça és del Poble!!
La lluita continua…coste el que coste!!

 

(Castellano)

 

Comunicado del Bloc Crític sobre el 12M.

 

1º/ El Bloc Crític como parte de las asambleas y grupos del 15-M participantes en la convocatoria del día 12-M quiere dejar claro lo siguiente:

 

La principal y única responsable de lo sucedido el día 12 por la tarde durante el transcurso de la manifestación convocada por 15-M es la Alcaldesa de Valencia, Rita Barbera.

 

Jugo con fuego al provocar, de manera tan burda, autoritaria y fanfarrona, a una de las respuestas más activas del pueblo frente a la acelerada ola de robos que cometen los gestores de lo público como ella. Trasladar e

l Castillo de fuegos artificiales a la Plz del 15-M, deprisa y corriendo con el fin de ocupar el espacio, cuando este acto hace años que viene celebrandose en el viejo cauce del Rio Turia, fue un acto de chulería personal de marcado contenido político

 

La reacción espontanea, es decir no planeada, de l@s manifestantes fue la respuesta ( de marcado contenido político si asi lo quieren entender ) a esa provocación.

 

Puede que ciertos sectores del mismo 15-M no se vean reflejados en la acción por considererarla inoportuna y peligrosa, pero una vez más la gente desborda todo lo que podamos prever.

 

Esto, que algunos lo consideran un inconveniente, para el Bloc Crític es una fortuna no cotizable en el mercado del politiqueo ; es la riqueza viva y palpable que reside en la rabia digna de los pueblos.

 

Por que un pueblo que no se rebela ante este tipo de provocaciones es un pueblo que dormita impasible viendo como agoniza su dignidad. Pero en Valencia hemos despertado de nuestro letargo…sus gentes están dignamente despiertas y llenas de vida.

 

2º/ Desde Bloc Critic denunciamos el intento de responsabilizar de esta acción directa popular o acto de desobediencia civil a quienes legaliz

aron la Marxa de Aniversario del 15-M.

 

Saben las autoridades que la organización es ajena a que miles de personas reaccionen si se sienten provocadas.

 

También saben de la responsabilidad de Rita al intentar ocupar la plaza con el Castillo e intentar enfrentar a la gente ( 15-M & Creyentes).

 

También saben que de no haber existido provocación no hubiera pasado nada de lo que sucedio…

 

Que podrían haber pasado otras cosas ?…Quizas, pero lo que pasó es lo que hay.

 

Consideramos que sobraban el castillo, y por lo tanto la polí
El Bloc Critic solo puede felicitar su determinación y valentía.cia para protegerlo. Así lo hicieron valer miles de personas tomando la plaza que se les intentaba arrebatar.

 

¡¡Esta plaza es del Pueblo!!
La lucha sigue…cueste lo que cueste!!!

Deja un comentario